Flori si gradina

Acesta este alimentul care te ajută să dormi liniștit 8 ore consecutiv și să învingi insomnia

 

 

Acesta este alimentul care te ajută să dormi liniștit 8 ore consecutiv și să învingi insomnia

 

Printre numeroșii aliați naturali care ajută organismul să se relaxeze pentru a dormi bine noaptea, este și fisticul.

Un studiu recent realizat de o echipă de cercetători din Statele Unite a arătat că fisticul este o sursă prețioasă de melatonină, așa-numitul hormon al somnului secretat de epifiză în timpul nopții, ca răspuns la absența stimulării fotoreceptorilor retinieni la lumina zilei.

Mai exact, melatonina este un hormon esențial pentru reglarea ceasului nostru biologic, dar și a ciclurilor fiziologice de somn.

Loading...

Concentrația de melatonină din fistic ar fi mai semnificativă decât cea găsită în alte fructe, legume și leguminoase.

Există numeroase efecte benefice ale acestui fruct uleios, deoarece se mândrește cu un profil nutrițional ridicat.

Fisticul este un aliment bogat în acizi grași, proteine, potasiu, vitamina K, vitamina E, fitochimice, luteină, antociani.

Dintre compușii prezenți în acest fruct uleios trebuie să subliniem acțiunea sănătoasă a lunasinei, care este utilă pentru prevenirea diabetului de tip 2.

În schimb, prezența luteinei și a zeaxantinei se dovedește a fi un remediu pentru protejarea ochilor și a vederii.

Fisticul conține și o sursă bună de seleniu, utilă în prevenirea bolilor de inimă, dar mineralul este și un aliat benefic anti-îmbătrânire, capabil să inhibe acțiunea nocivă a radicalilor liberi.

Cum se folosește fisticul pentru a avea un somn bun

Pentru a dormi 8 ore consecutiv, mănâncă doar 2 semințe de fistic pe zi
Studiul american a arătat că melatonina conținută de fistic ar juca un rol avantajos asupra somnului.

De fapt te poate ajuta să dormi 8 ore la rând, garantând o odihnă bună, plus cantitatea de melatonină conținută de fistic ar fi și ea prețioasă pentru combaterea insomniei.

Potrivit rezultatelor studiului realizat de echipa de cercetători, este suficient să mănânci două semințe de fistic pe zi pentru a beneficia pe deplin de aceste proprietăți.

Este important să ne bucurăm de o noapte cu un somn lung și odihnitor pentru a evita consecințele pe care lipsa somnului le are asupra sănătății, deoarece lipsa somnului are un impact negativ asupra organismului nostru.

De fapt, multe probleme de sănătate apar din cauza somnului de proastă calitate, așa cum au confirmat unele cercetări științifice.

Potrivit unui studiu recent, odihna de proastă calitate poate duce la apariția hipertensiunii arteriale.

 Sursa

 




Categorii