Aperitive si Gustari

Alimente care contribuie la fixarea Calciului din oase !

 

 

 

 

Telina de radacina si telina de frunze Consumate mai ales toamna si iarna, cele doua legume sunt inrudite si sunt stimulente si purificatoare , ajutand la digestie si stimuland pofta de mancare.

Telina de radacina, mai ales cruda este o foarte buna sursa de vitamina K, utila asadar pentru coagularea sangelui si fixarea calciului. Aceasta se consuma cruda, rasa alaturi de putin mar si stropita cu putin suc de lamaie pentru a nu se oxida si a nu-si schimba culoarea. In ceea ce priveste telina de frunze, ramurelele sunt delicioase crude sau coapte putin pe jar, sau in supele de legume, la care adaugi cateva frunze parfumate.

Cicoarea de gradina Este o varietate de salata remineralizanta si tonica indeosebi pentru ficat. Datele mai noi de cercetare au demonstrat ca ea imbunatateste absorbtia calciului si a magneziului. Este un aliment usor, bogata in nutrienti indispensabili si ofera un bun drenaj. Este de asemenea savuroasa cu putin ulei de masline si suc de lamaie. Banana

Loading...

Bananele sunt fructe ale bananierului si sunt cultivate in Africa, America Centrala, America de Sud si Asia. Reprezita o sursa bogata de potasiu, antioxidanti si este in acelasi timp antidiareica. Amidonul din bananele verzi contribuie la scaderea greutatii corporale la persoanele obeze si la persoanele care sufera de diabet de tip 2, imbunatatind sesnibilitatea celulara la insulina. Este de preferat sa fie consummate cele bine coapte, pentru a fi mai digestive.

Clementina Clementina este un hibrid al mandarinei; lipsita de samburi si usor de decojit, este consumata pe scara larga.

Siropul de agave Incearca siropul de agave si nu vei mai renunta la el! Utilizat de azteci, siropul de agave se extrage din planat cu acelasi nume, din care se prepara si tequila. Seamana cu mierea lichida dar este mai gros si constituie o alternativa sanatoasa la zaharul rafinat, dar care contine fructoza, nerecomandata diabeticilor. Compozitia: fructoza si glucoza, are un index glycemic scazut putere de indulcire si bun pentru oase.

Pentru a inlocui zaharul alb, este bine de retinut ca 2 linguri de sirop de agave echivaleaza cu 100 g zahar.

Coriandrul Este apreciat mai ales pentru proprietatile sale carminative si digestive. Contine atat vitamina K cat si betacaroten si este digestive, acrminativ si antioxidant. Se consuma de preferinta frunzele crude, verzi, neofilite, fiindca prin gatire isi pierd aroma si se innegresc. Coada-calului Este una din cele mai vechi plante din lume.  Avantaje: remineralizanta, diuretica si depurative.

De la coada-calului se foloseste planta intreaga, datorita continutului de de siliciu si acid silicic, consumandu-se sub forma de decoct.

Sucurile de legume

Sucurile de legume bio sunt foarte bogate in vitaminte si oligoelemente, si printre avantaje se numara si o buna asimilare de catre organism.

 

Imagini pentru Timpul de digestie al alimentelor - secretul care te impiedica sa slabesti

 

Sursa : cyd.ro




Categorii