Aperitive si Gustari

Care este numărul de ouă pe care trebuie să-l consumăm zilnic pentru a fi sănătoși

 

 

 

 

Una dintre multele idei care circulă despre ouăle de găină este că atunci când sunt consumate mai mult de 4-5 pe săptămână ar dăuna organismului prin creșterea colesterolului.

Din această cauză, multe persoane denigrează produsele, fără să dețină toate informațiile necesare cu privire la compoziția unică în elemente cu valori importante pentru sănătatea noastră. Mai mult, le-au scos definitiv din meniurile lor de teamă să nu se îmbolnăvească.

Rezultatele unor studii recente contrazic orice părere legată de consumul de ouă ca fiind nociv organismului (ficatului, de exemplu), dovedind că doza zilnică recomandată de ouă de găină este de 2-3. Numai așa corpul se poate bucura de toate beneficiile produselor în cauză.

Loading...

 

Acestea sunt:

 

Vedere foarte bună

Un studiu a demonstrat că ouăle sunt bogate în luteină, substanță ce contribuie la o vedere limpede. Carența în luteină duce la distrugerea țesuturilor oculare și astfel la deterioararea ireversibilă a vederii.

Activitate cerebrală normală

Fosfolipidele care asigură comunicarea normală a celulelor cerebrale se compun din colină. Multe cercetări au arătat că această vitamină este cel mai important “materialul de construcție” al creierului.

Prin consumul a 2 ouă pe zi, corpul primește o cantitate suficientă din acest nutriment. Lipsa de colină antrenează diminuarea memoriei.

Fixarea calciului

Să ne imaginăm că ne propune cineva să alegem între a consuma o lingură de ulei de pește și a mânca un ou tare. Sunt convinsă că șanse mari are oul. Mai ales dacă aflăm despre conținutul în vitamina D, același în ambele cazuri.

Știm cât de importantă este vitamina D pentru fixarea calciului, conducând în final la întărirea oaselor și a dinților.

Protejează pielea, părul și ficatul

Biotina, vitamina B12 și proteinele din ou protejează pielea și părul, iar fosfolipidele favorizează eliminarea toxinelor prezente în ficat.

Diminuează riscul bolilor cardiovasculare

In pofida avizelor anterioare, studiile recente au demonstrat contrabalansarea colesterolului din ouă de către fosfatide. Deci, nu este nociv sănătății. Mai mult, inhiba exact producția de colesterol rău.

Ouăle conțin și acizi grași-Omega 3- care scad nivelul trigliceridelor, diminuând riscul bolilor cardiovasculare.

Ajută la pierderea în greutate

Cecetătorii americani au ajuns la concluzia că asocierea dintre un regim sărac în calorii și consumul de ouă la micul dejun contribuie la pierderea de două ori mai rapid a kilogramelor în plus.

Risc de cancer redus

Colina necesară creierului reduce în egală măsură riscul de cancer. Potrivit rezultatelor unui studiu, la femeile al căror regim zilnic pe perioada aolescenței includea ouă, riscul de a dezvolta cancer de sân este cu 18 % mai mic.

Bune pentru făt

B-urile din ouă participă la formarea hormonilor sexuali. B9 se numește acid folic, grație căruia globulele roșii și tubul neural al fătului s-au format deja. Probabilitatea de deficiență mentală la acesta este astfel redusă. Iată de ce vitamina B9 este indispensabilă femeilor însărcinate.

Încetinesc îmbătrânirea

Un studiu olandez a demonstrat că la 87% dintre femeile de 35-40 de ani care au consumat regulat ouă, petele de bătânețe au dispărut, iar pielea a căpătat fermitate. La bărbați, ridurile din jurul ochilor s-au estompat sensibil.

Sursa: Secretele.com




Categorii