Sfaturi utile

Dacă ai hipertensiune arterială sau probleme cu inima evită aceste 15 alimente cu orice preț!

 

 

Dacă ai hipertensiune arterială sau probleme cu inima evită aceste 15 alimente cu orice preț!

 

Deoarece alimentația este una dintre cauzele majore ale bolilor coronariene, o alimentație adecvată este de cea mai mare importanță pentru oricine dorește să-și mențină sănătatea la un nivel optim.

Există anumite alimente care dăunează inimii, afectează circulația sângelui și provoacă alte probleme grave de sănătate. Acest articol prezintă 15 alimente care sunt dăunătoare sănătății noastre și ar trebui evitate cu orice preț!

1. Sare în exces

Consumul excesiv de sare duce la afectarea circulației sângelui și la retenția apei și crește riscul de apariție a problemelor la creier, rinichi și inimă.

Loading...

2. Cartofi prăjiți

Știați că o porție medie de cartofi prăjiți conține până la 270 mg de sodiu și 19 grame de grăsime? Consumând mai mult sodiu decât este necesar, corpul dumneavoastră reține apa și crește în greutate.

3. Pizza

Pizza este plină cu sare, care este dăunătoare organismului. Acest lucru este valabil mai ales pentru pizza cu multe tipuri de mezeluri.

4. Plăcinte cu foi cumpărate

O plăcintă dulce conține aproape 35 g grăsime și 1300-1400 mg sodiu, valori care depășesc limita zilnică admisă.

5.  Supa la plic

Deși supa de pui cu tăiței la plic este foarte convenabilă pentru cei care sunt presați de timp, conține cantități uluitoare de sodiu! Doar o porție din această supă conține 800 mg de sodiu.

7. Biscuiți

Biscuiții conservați au mulți aditivi în exces. Când cumpărați biscuiți, verificați ingredientele enumerate pe etichetă și nu uitați de conținutul de sodiu.

8. Margarina

 

Deși margarina este utilizată pe scară largă în rutinele noastre alimentare de zi cu zi, adevărul este că este una dintre cele mai nesănătoase ingrediente. Având în vedere că necesită temperatură ridicată pentru a fi preparată în forma sa finală, are în conținut și aluminiu, platină și nichel.

9. Murături

Judecând după conținutul scăzut de calorii, nimeni nu ar crede că murăturile sunt bogate în sodiu. Însă, o murătură de mărime medie conține 570 mg de sodiu, ceea ce reprezintă cu 1/3 mai mult din doza zilnică permisă.

10. Carne procesată

Cele mai multe probleme legate de inimă sunt cauzate de consumul de produse din carne cum ar fi salamurile și cârnații. Pentru a evita hipertensiunea arterială și pentru a menține inima sănătoasă, evitați carnea procesată și consumați carne cu conținut scăzut de sare, cum ar fi pieptul de curcan, puiul și peștele.

11. Carne roșie

Limitați consumul de junk food și alimente pe bază de grăsimi trans, cum ar fi carnea roșie, deoarece acestea sunt asociate cu afectarea performanței venelor și probleme cardiace.

12. Zahăr

Zahărul, în special cel alb, este asociat cu hipertensiunea arterială și cu probleme grave legate de inimă.

13. Gogoși

Reţeta bunicii de gogoşi. Ingredientul secret care le face pufoase - IMPACT.ro

 

Deși sunt foarte gustoase, gogoșile vin și cu multe calorii și grăsimi. Doar o gogoașă conține 200 de calorii și 12 grame de grăsime.

14. Sucuri

Potrivit unui studiu realizat de America Heart Association, sucurile sunt pline cu zahăr, care este unul dintre principalii vinovați pentru hipertensiune arterială.

15. Lichior

Multe studii au tras aceeași concluzie: alcoolul reduce nivelul de alimentare cu sânge! Potrivit unei cercetări din Coreea de Sud, alcoolul este una dintre principalele cauze ale hipertensiunii arteriale.

ALIMENTE CARE AJUTĂ Scăderea tensiunii arteriale

Alimentele bogate în fibre ajută la scăderea tensiunii arteriale. Unele dintre cele mai bune alimente pe care le puteți consuma sunt: fasole, mazăre, legume, cereale de ovăz, paste integrale și orez. Toate sunt bogate în vitamine și minerale și, de asemenea, te fac să te simți mai sătul pentru o perioadă lungă de timp.

PRODUSE NATURALE SI LEGUME

Alimentele bogate în potasiu ajută la scăderea nivelului de sodiu și astfel te protejează de hipertensiune arterială. Se recomandă să consumați mai mult spanac, fasole lima, cartofi dulci, roșii, banane și portocale.

Ierburi și condimente

În loc de sare, adăugați ierburi sănătoase la felurile voastre preferate de mâncare, cum ar fi de exemplu, cimbru, oregano, salvie și rozmarin.

 

 Sursa

 




Categorii