Bauturi

Preparat verde eficient contra insomniei

 

 

 

 

In ultimii ani, insomnia a cunoscut o raspandire foarte mare in randul populatiei de toate varstele. Statisticile medicale arata ca o persoana din trei sufera de insomnie la un moment dat in viata. Stilul de viata “modern”, ritmul alert, stresul si alimentatia dezechilibrata duc la aparitia insomniei.

Pe langa senzatia de disconfort, lipsa de odihna conduce la afectiuni serioase, astfel incat este bine sa fie tratata din pripa.

Medicina chineza considera insomnia ca un simptom al unui dezechilibru aparut intre substantele fundamentale ale corpului sau in sistemul organelor majore – plamani, inima, splina, ficat, rinichi. Tot medicii chinezi considera ca insomnia apare de cele mai multe ori datorita dezechilibrelor aparute la nivelul inimii sau a ficatului.

Loading...

In general, alimentele bogate in magneziu, calciu, potasiu si triptofan sunt ideale pentru a fi consumate in cazul insomniei.

Triptofanul este un aminoacid esential, care, daca nu este introdus in organism prin dieta, nu poate fi sintetizat din alti aminoacizi. Triptofanul este aminoacidul precursor pentru :

  • Serotonina (din serotonina se produce mai departe, pe cale enzimatica melatonina)
  • Melatonina
  • Niacina (denumita si vitamina B3, acid nicotinic sau vitamina PP)

Carenta de triptofan din alimentatie, afecteaza nivelul de melatonina si serotonina, ducand la insomnie, depresie, anxietate, iritabilitate, incapacitate de concentrare, apetit crescut pentru dulciuri.

Alimente care ajuta in combaterea insmoniei:

  • Bananele – Acestea contin magneziu, potasiu, triptofan (substanta pe care organismul o transforma in serotonina), si melatonina, o banana consumata inainte de culcare este un remediu eficient pentru a alunga insomnia.
  • Fulgii de ovaz – Contin calciu, magneziu, fosfor, silicon si potasiu, care au proprietati somnifere.
  • Migdalele – Contin magneziu si proteine, componente ce ajuta organismul sa isi relaxeze muschii si ajuta la mentinerea stabila a nivelului glicemiei in timpul somnului.Suc natural contra insomniei
  • Salata verde – Aceasta contine o substanta chimica similara opiului, care actioneaza ca un relaxant puternic pentru sistemul nervos. Este prin urmare cunoscuta ca adjuvant in tulburari precum stres, anxietate, insomnii si boli ale inimii.
  • Visinele – In orice forma (suc, uscate sau proaspete), consumate inainte de culcare, stimuleaza in mod natural secretia de melatonina a organismului.
  • Broccoli – Continutul bogat in magneziu si triptofan il recomanda in combaterea insomniei.
  • Sfecla rosie – Sucul de sfecla rosie este un excelent purificator al sangelui si este eficient in curatarea ficatului, rinichilor si arterelor.
  • Sparanghel –  O ceasca de sparanghel asigura aproximativ 15% din necesarul zilnic de triptofan,  unul dintre aminoacizii esentiali, eficient pentru un somn odihnitor si ce ajuta in lupta impotriva stresului.

 

Suc verde contra insomniei

Ingrediente:

  • 1 castravete
  • 1 feliuta ghimbir proaspat
  • 1 lamaie
  • 1 mar verde
  • 9 tulpini sparanghel

Mod de preparare:

  1. Toate ingredientele se trec prin storcatorul prin presare la rece.
  2. Consumati imediat, sau il puteti pastra la frigider timp de cateva ore.

 

Sursa: maRaw




Categorii